مساحة إعلانية 728×90

امتلاك الحلقة الثالثة عشر



نتابع الحلقه 13 من قصه امتلاك ..
متنسووش تقولو رئيكو
جزء من الحلقه السابقه ..
ريم : مراااااااااد
مراد : بجد برااافوو ..
مكنتش متوقع اني هبقي مغفل للدرجه دي
ريم : انت بتقوول ايه ..
مراد : بس عرفتي تمثلي عليه صح ..
ريم : انت بتقووول اييه .. انت مش فااهم حاجه
مراد : انا فهمت كل حااجه .. خلاااص
بس دي غلطتي ف البداايه .. اني سمحت ل نفسي ف يوم من الايام اني احبك ..
ريم : مراااااااد صدقني .. انا جيت هنا عشان كنت بحسبك هنااا
مراد : انا فعلا صدقتك ..
انتي دوركك خلاص انتهي ..
ومن دلوقتي .. تقدري ترجعي حيااتك زي ما كاانت
ريم : يعني اييه ... ..؟؟
مراد : انتي طالق
اتصدمت ريم ومعرفتش تنطق ولا تاخد نفسها
لف مراد وشه وخرج من البااب ..
حست ريم كان روحها راحت منهاا ..
وفجئهه.. وقعت ريم ع الارض
زياد : ريــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم .... ريييييييييييييييم
جري زيااد ع ريم وشالها ..
..
وبعد شويه ف المستشفي ..
الدكتور : انهيار عصبي حاد
وده غير ان جرحها لسه مخفش وخروجها من البيت اثر عليه ..
عندها شبه تلوث ف الجرح
زياد : يعني ايييه ؟؟ يعني حالتها خطيره
الدكتور : لا مش خطيره ..
كل حاجه بتتعالج ان شاء الله
راح زياد واعد ف الاستراحه ..
مش عارف يفكر ازااي
فرحان بالي عمله .. اخيرا ريم اطلقت ..
بس مش قادر يكمل فرحته
وخصوصا بعد ما عرف انها تعباانه جدا
ومستحيل تنسي الي حصل
ولا تنسي ان هوا السبب ف كل ده
وانه ضحك عليها ..
حط زياد اديه ع وشه وقال ...
انا ايه الي عملته ده ... غبائي وصلني لايه ><
وبعد 3 ساعاات ..
دخل زياد ع ريم الاوضه ..
كانت شبه نايمه ..
والتعب باين ع جسمها
قرب عليها زياد ومسك اديها ..
زياد : انا اسف .. سمحيني
حبي ليكي عماني .. كل الي كنت عايزه انك تكوني ليه
معايا ع طوول .. مش قادر اتصور فكره انك مع مراد
سمحيينيي ارجووكي
نزلت دمعت زياد ع ايد ريم ..
قرب زياد ع ريم وباسها ع راسها وخرج من الاوضه ..
واول ما خرج لقي ممرضه داخله الاوضه
زياد : خلي بالك منهاا ... واول ما تفووق اتصلي بيه ضرووري
دي نمرتي .. وانا هبقي هنا ع طول
الممرضه : حاضر .. اول ما تصحا هابغلك ..
وقتها .. وصل مراد للبيت ..
انس : قلقتني عليييك يا سيدي الشااب ..
اتاخرت اووي كده ليه
اتجاهل مراد كلام انس ودخل الاوضه
وقفل البااب ..
خبط انس ع مراد وبيستاذنو بالدخوول
بس مراد مردش عليه ..
انس : ارجوك يا سيدي رد عليه
واسمح لي اني افتح الباب ..
وقتها سمع انس صوت المرايا بتتكسر ..
فتح انس البااب ودخل بسرعه
لقي المرايا مكسووره وايد مراد كلها دم ..
انس : سيدي الشاااااااااااااااب ...!!!!
جري انس ع مرااد ومسك ايده
مراد : سبني واطلع برره ..@@
انس : ايه الي حصل .. ارجووك اهداا
مراد : طلعت خاينه .. ف النهاايا باعتني وطلعت خاينه
انا السبب .. انا الي اتماديت ب مشاعري
و حبتها .. انا السبب ف كل ده
انس : مستحيل يا سيدي الي انت بتقووله ده ؟؟ ..
مراد : اطلع بررره .. اطلع بره مش عايز اشووف حد
وبعد ما خرج انس ..
وقع مراد ع الارض ..
والدموع نزلت من عنيه ..
مراد : ليه عملتي كده .. ليييه
انا حبيتك ..
تاني يوم ...
خرج مراد من القصر وراح ع الشركه ..
وقتها اصدر نادر قراار ..
ونشره بالشركه ..
نادر : اصدر الجد قرار ب حل سيد مراد من مجلس اداره الشركه
لحد ما نتاكد من معلوماات مهمه ..
وف الفتره دي .. كل الصلحيات هتخرج من اديه ..
ياريت الكلام ده يتبلغ للكل ..
دخل وقتها مراد الشركه ..
حس بحاجه غريبه ..
في حاجه متغيره ف موظفين الشركه ..
بيرددو كلاام .. وبصو ع مراد ولفو وشهم ..
وقتها .. سمع مراد الهمساات بتتكلم عن ايه
مقدرش مراد يستحمل ودخل ع نادر المكتب وقفل البااب
نادر : واخيرا جيبت يا استااذ
هيتخصم منك ع التاخير ده
مسك مراد نادر من رقبته وقال ..
انت نسيت نفسك .. انت مش عارف بتتكلم مع مين
نادر : ههه لا عارف كويس .. بس انت دلوقتي ملكش اي صلحيات
ف الشركه .. وده طبعا لحد ما نتاكد من كلامك
واكيد انت عارف ان الكلام ده اصلا صح .. ف حاول تتقبل الواقع ..
ابتسم مراد ابتسامه بارده وقال ..
مراد : قدرت مره اتخلص من الخادم الي خليته يحاول يوصل المعلومات للجد
ومش هيبقي عصب اني اتخلص منك ..
نادر : انت بتهددني ..
لف مراد وشه وقال ..
بلاش تلعب معايا انا ..
خرج مراد وقفل البااب ..
نادر : هه .. لما نشووف
خرج مراد من مكتب نادر واتصل بحد .. !!
هنعرف ده مين بعدين ..
وبعد دقاائق ..
رن تليفون مراد ..
مراد : الوو ..
انس : سيدي الشاااب .. مصيبه
مراد : في اييه ..
انس : كلمني خادم السيد زيااد وبلغني ان الانسه ريم ف المستشفي .. وحالتها صعبه
وقع وقتها التليفون من مرااد ..
وجري ع العربيه ..
انس : الوووووو .. الوووووو
سيد مراااااااااد ..
وبعد ما وصل مراد للمستشفي ...
وعرف اوضه ريم ..
فتح مراد البااب بسرعه
بس ... لقي الاوضه فاضيه
وكان فيها ممرضه بتفرش السرير ..
مراد : فييين ؟؟ رااحت فيين
الممرضه : البقاء لله ..
وقف مراد مصدووم ..
مقدرش يتحرك من مكاانه
حس ان الدنيا بتلف بيه ..
وفجئه وقع ف الارض
مراد : ريــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم ..
وقتها ....
جومانا : ميين دي ..
ياسمين : مش عارفه .. تعالي نشوفها
وقفت جومانا بالعربيه ..
جومانا : دي مغم عليهاا .. واضح انها تعباانه
ياسمين : طيب يالا بيناا احسن لو حد شافنا هيقولو انتو السبب
جومانا : بطلي نداله وتعايل شليها معايا
ياسيمن : ع فيين ..!!
جومانا : ع عندي ف البيت يالااا ..
شالت جومانا ريم وحطتها ف العربيه ..
وبعد شويه ..
وصلت للبيت ..
جومانا : سيييف .. سيف تعالي بسرعه
خرج سيف من البيت ..
سيف : في اييه ..
جومانا : تعالي شيل معايا
سيف : دخلي الطلبات بنفسك مش هشيل حاجه
جومانا : تعالي يا غبي في واحده ف العربيه
سيف : واحده ..!!
راح سيف وساعد جومانا ..
ودخل ريم ع اوضتها
سيف : مين دي .. انتي تعرفيها ..
جومانا : لا معرفهااش .. انا لقتها مغم عليها ومستحيل
كنت اسبها ف الطريق ..
سيف : لا كتر خيرك هتجيبلننا مصيبه ..
ياسيمن : قولتها كده ..
ع العمووم انا همشي انا ولو جيه البوليس انتي ولا صحبتي ولا اعرفك
سلاام ..
جومانا : اندااال ..
وبعد يومين ..
بدات ريم تفووق ..
جومانا : واخيرا صحيتي ..
ريم : انا فيين ..
جومانا : انتي ف بيتي .. انا لقيتك مغم عليكي
دخل سيف الاوضه ..
سيف : حمدلله ع السلامه ..
انتي ميين بقي ..
ريم : انا ... اا اناا
سيف : ايه مش عارفه انتي ميين
ريم : لاا .. $$
سيف : هه ..!! انتي بتهرجي
ريم : لا .. انا ..انا مش عارفه انا مين
سيف : ينهااار اسود .. انتي فاقده الزاكره
جومانا : برااحه عليها يا سييف .. وخلينا نعرف منها واحده واحده
سيف : هعنعرف ايه بس .. انتي جبتي واحده مغم عليها للبيت وكمان فاقده الزاكره
جبتلنا مصييييبه ....!!!!! $$
خرج وقتها سيف من الاوضه وهوا متعصب
جومانا : انا اسفه .. اخويا بس مابيحبش يردني للخطر مش اكتر ..
متضيقيش من اسلوبه ..
ريم : لا ..انا مش مضايقه ^^ انا لازم امشي
حاولت ريم تقوم .. بس مقدرتش
حست بدووخه واعدت تاني ع السرير
جومانا : انتي رايحه فيين .. انتي مش هتمشي من هناا
لحد ما تعرفي انتي ميين .. واهلك فين
هتروحي فين وانتي كده
ريم : مقدرش اتقل عليكو اكتر ..
جومانا : متقوليش كده ..
انا هروح احضر لك الغدا .. وانتي ارتاحي شويه
وقتها .. زياد راح المستشفي ..
الممرضه : نفذت الي طلبته مني بالحرف
زياد : برافو عليكي .. وده بقيت حسابك
بس بالنسبه للحقنه الي ادتيها ل ريم .. مفعولها هيستمر اد ايه
الممرضه : مش عارفه بس تقريبا مش كتير
انا عملت الي عليا .. وهيه فقدت الزاكره مؤقتا .. زي ما اتفقنا
زياد : رغم اني كنت عايزها تفقد الزاكره ع طوول
بس .. الفتره دي هتبقي كفايا لحد ما نتجوز
وبعدها مش مهم لو رجعت لها الزاكره ..
الممرضه: وانا تحت امرك لو في حاجه تاني
زياد : ^^ كل الي عليكي تعمليه ... ماتفتحيش بؤك لحد خاالص
خرج وقتها زياد من المستشفي ورجع ع البيت ..
جاله اتصال من الخادم ..
زياد : الوو ..
الخادم : الو ... سيدي زيااد
جات عربيه وخددت الانسه ريم
ومشيت
وده العنوان ...
زياد : خليك مراقبها .. ولو في جديد قول لي ..
الخادم : اومرك سيدي ..
وقتها .. افتكر زيااد ريم اول ما فتحت عنيها ..
وهوا جمبها ..
ريم : انا فين ..
زياد : انتي ف المستشفي ..
عامله ايه يا حببتي ..
ريم : فيين مراااد .. انا عايزه مرااد
زياد : مراد خلاص سابك ..
ريم : انت السبب .. انا بكرهك .. بكرهك ..
ابعد عني ..
زياد : ايه الي بتقوليه ده .. انا زياد حبيبك ..
ريم : قلت ابعد عني .. انا عايزه مرااد .. مراااااااااااااااااااااااااااااد
زيااد : اسكتي .. قلت اسكتي
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. مرااد
وقتها دخلت الممرضه ..
وادت ريم حقنه مهدئه ..
زياد : لسه بتحبييه .. بعد ما ساابك .. لسه بتحببييه
وبعد ما خرج زياد من الاوضه .. جاتلو فكره ازااي يخليها تفقد الذاكره ..
وده بعد ما اتفق مع الممرضه ..
وقتها ابتسم زياد وقال ..
هههههه .. مفيش حاجه هتفرقني عندك يا ريم .. بعد انهرده ..
وقتها .. جيه اتصال من والد زياد
زياد : الووو ..
والد زياد : انت فيين .. ومارحتش المستشفي عشان تطمن ع مراتك ليه
زياد : كنت مشغوول ..
والد زياد : روح خد مراتك من المستشفي .. واحسن لك تعاملها حلوو
احسن قسما بالله لو ما اتعدلت معاها
لامنعك من ميراثك كله
زياد : حاضر .. ال انت عايزو ..
قفل زياد التليفون مع بابااه وهوا متعصب
وراح بالعربيه ع المستشفي ..
وقتها ميمي كانت بتجهز نفسها عشان تخرج
دخل زياد الاوضه
زياد : عامله ايه دلوقتي يا ميمي
اتجاهلت مييمي زياد .. وخرجت من الاوضه
ام ميمي : هيه بس تعبانه شويه ..
معلش استحملها
زياد : ^^ اكيد طبعا
نزل زياد وراح ع العربيه .. لقي ميمي اعده ومستنيااه
زياد : ممم .. مابترديش عليه
فضلت ميمي ساكته لحد ما وصلت ع البيت
واول ما دخلت طلعت ع اوضتها ع طول
اتجاهل زياد ميمي ودخل ع المكتب .. واتصل بنادر
عشان يعرف اخر الاخبار ..
وقتها .. كان مراد ف القصر ..
انس : سيدي الشااب .. ارجووك رد عليه
ارجوووك يا سيدي .. متعملش ف نفسك كده
وقتها كان مراد ف الاوضه ..
مش مصدق الي حصل ..
دمعتو نازله ع خدو .. وكل الي بيردده ..
خلااص .. اختفت نهاائي .. مش هشوفها تااني ..
انا السبب .. مش هشوفها تااني
حط انس الاكل قدام مراد وخرج من الاوضه ..
نزلت دمعت انس ع خدوو ..
انا مش مصدك .. مش هشووفك تاني يا انسه ..
مش مصدق ...
ملي الحزن القصر .. وكل الي فييه
فضل مراد محبوس ف الاوضه اكتر من اسبوع ..
الخادمه : سيدي الشااب حالته صعبه اووي
بجد انا صعبان عليه اووي
الخامه 2 : وانا كماان .. مش عارفه هيفضل كده ل امتا
الخادمه : بس مش شايفه انها غريبه .. تمووت كده
اصل تعبها موصلش للدرجه الي ممكن تموت بسببها
الخادمه 2 : يمكن جرحها اتلوث وده كان السبب
وقتها .. سمع انس كلام الخادمه
سكت انس شوويه ..
انس : فعلا غريبه .. جرحها مش صعب للدرجه دي ..
اكيد في حاجه ف الموضووع
وكمان فين جثت الانسه .. انا ازااي نسيت حاجه زي كده
خرج انس من القصر بسرعه ..
وراح ع المستشفي ..
انس : انا عايز مدير المستشفي ..
الممرضه : خير .. حضرتك عايزو ف ايه
انس : عايز اعرف فين جثه الانسه ريم .. الي اتوفت من اسبووع
الممرضه : حضرتك ممكن تسال تحت ف المشرحه
انس : هيه كانت سليمه محصلتلهاش حادثه ولا حااجه
المفروض اننا كنا استلمنا جثتها ودفناها
هيه فيين ..
الممرضه : الانسه نسرين هيه الي كانت مسؤله عن الحاله
تقدر تسالها..
وبعد ما لقي انس الممرضه ..
انس : حضرتك انسه نسرين
نسرين : ايوا .. خير
انس : عايز اعرف فين جثه الانسه ريم . الي المفروض اتوفت من اسبوع ..
نسرين : هه ..!!!!!! وو ووحضرتك مين
انس : انا اخوها ..
اتصدمت نسرين ومعرفتش ترد
نسرين : انا معرفش حاجه .
حضرتك تقدر تسال تحت ف المشرحه .. عع عن اذنك
حس انس ب توتر الممرضه ..
وبعد دقاائق .. استاذنت الممرضه وخرجت من المستشفي ..
كان انس واقف بره المستشفي .. متوقع انها تخرج ف اي وقت
واول ما خرجت .. راح وراها بالعربيه ..
وبدا يراقبها .. ياترا هتوصلوو ل فيين ..؟؟
وقتها ..
جومانا : بداتي تتحسني ..
ريم : اها .. حسه اني افضل ..
شكر ليكي بجد ..
جومانا : بتشكريني ع ايه بس .. ده واجب كان لازم اعملو
انا هروح اعمل الاكل ..
خرجت جومانا من الاوضه وراحت ع المطبخ
وقتها .. طلعت ريم ورا جومانا .. ودخلت معاها المطبخ
جومانا : انتي رايحه فين بس ..
ريم : انا زهقت من الاعده ف الاوضه ..
خليني اساعدك.. ^^
جومانا : لااللااللااا مافيش مسااعده .. انتي تعباانه ..
يالا ادخلي الاوضه ..
ريم : عشان خطري .. انا زهقاانه ..
جومانا :طيب بس لو حسيت انك تعبتي ... هدخلك الاوضه
ريم : موافقه ^^
بدات ريم تسااعد جومانا ف تحضير الغدا
وبعد ما رجع سيف من الشغل ..
نادي ع جومانا عشان تحضر الاكل ..
خرجت ريم من المطبخ ..
ريم : لحظاات والاكل هيبقي جاهز ..
لف سيف وشه وقال ..
بسرعه .
دخلت ريم المطبخ تاني .. وهيه حاسه ان سيف مش طايق وجودها
وقتها .. فضل سيف واقف ع السلم ..
ابتسم .. برقه وطلع
وبعد لحظات ..
سيف : مين الي عامل الاكل ده
جومانا : ندي ساعدتني كتير انهارده فيه .
سيف : ندي ...!!
جومانا : مكنتش عارفه انادلها بايه .. ف اخترت اسم ندي
بس هيه ساعدتني انهرده كتير اووي
ريم : ^^ انا معملتش حاجه .. انا بس اا
وقبل ما تكمل كلامها ..
سيف : تسلم ايدك ..
اتحرجت ريم ... وابتسمت ..
ريم : شش شكرا ..
وبعد الاكل ..
جومانا : بكره في حفله خيريه .. انا مسؤله عنها
هاخد ندي معايا .. تحب تيجي يا سيف
سيف : هشووف .. لو ورايا شغل ولا لاا
انا داخل انام.. تصبحو ع خير
ريم : وانت من اهله ..
تاني يووم ...
راحت ريم مع جومانا الحفله ..
وبدات تجهز معاها الاكل ..
والهدايا ..
جومانا : ندي .. ممكن تجبيلي ماياا من بره ..
ريم : حااضر ..
طلعت ريم بره الحفله .. واعدت تدور ع مكاان تجيب منه مايا
نسيت وقتها جومانا ان ريم متعرفش حاجه
وخصوصا انها فقده الزاكره ..
فضلت ريم ماشيه .. مش عارفه تجيب منين
بس بعد لحظات .. خدت بالها انها بعدتت عن الحفله ..
ريم : انا رحت فيين ...
المفروض ارجع ازااااي ...
حاولت ترجع ريم من نفس الاتجاه ..
وقتها .. لقت شبااب وقفين ..
ريم : حضرتك ممكن تقول لي ع مكان احفله الخيريه
بص الشااب ل ريم .. وابتسم .. ابتسماامه غريبه
حست ريم بخووف ..
ريم : خخ خلااص اناعرفت الطريق ..
الشاب : رايحه ع فيين ..
ريم : انا هه همشي ..
الشااب: مش بسهووله كده ..
مسك الشااب ايد ريم وشدها عليه..
الرعب اتملك من جسم ريم ..
حاولت تصرخ .. بس الشاب التاني كتم بؤها
وقتها .. حست ريم احسااس غريب ..
كانها مرت بالموقف ده قبل كده ...
حست بالم ف راسها .. ومبقتش قادره تاخد نفسها ..
وفجئه .. بدات تردد اسم مرااد ..
سمعت ريم وقتهاا صووت شااب ...
وفجئه ...
ياترا ايه الي حصل .. ومين الي سمعته ريم
وقتها ..
جيه اتصال ل زياد ..
كانت ميمي نازله من ع السلم ..
سمعت صووت زياد وهوا متعصب ..
زياد : يعني اييه ارتبكتي .. قوليله انك متعرفيش حااجه
احنا اتفقنا تقوولي اييه ..
وفجئه ..
اتصدمت ميمي من الي سمعته ...
ياترا .. سمعت ميمي اييه
عرفت الي حصل ل ريم ولا لاا ..
وياترا .. انس هيعمل ايه ..
واقتنع ريم ماتتت ولا لاا ..
وايه الي هيحصل مع ريم ... ومين الصوت الي سمعته .؟
وايه الي هيحصل مع اخوات ريم اول ما يعرفو بالي حصل ..
وياترا الجد هيعمل ايه .. مع مرااد
وايه الي هيحصل ل مرااد ..
كل ده هنعرفو ف الحلقه الجايه ..

ليست هناك تعليقات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.