مساحة إعلانية 728×90

امتلاك الحلقة الثانية عشر



نتابع قصه امتلاك .. الحلقه 12
_______________________
جزء من الحلقه السابقه ...
. كانت ميمي بتدور ع زيااد .. ف الحلفه ..
لفت نظرها تجمع النااس ..
سمعت واحده بتقوول ..
يجننو ...لايقين ع بعض اوووي ..
ردت عليها الي واقفه جمبها ..
لاالاا دي مراات مرااد .. اما زياد ف متجوز واحده تاانيه
بس باين عليه انه معجب بيها ..
مش منزل عنيه من عليها ..
فضلت ميمي واقفه مصدووومه ....!!
مقدرتش تتحكم ف اعصاابها ..
جريت ميمي ع زيااد وريم ..
كان ف اديها سكينه ..
جابتها من البوفيه
ومن غير ما تحس .. .....!!!!!!!
قربت اكتر واكتر ع زياد وريم ..
لمحت ريم ميمي وهيه واقفه قريب منهم ..
لمحت نظره ف عنيها .. نظره مش طبيعيه ..
نظره حقد وغضب وكره ..
حولت ريم تحظر زيااد ..
بان ميمي واقفه وراهم ..
وقتها .. لمح مراد حاجه بتلمع ف ايد ميمي ..
وانها بتقرب ع ريم وزياد ..
وفجئه ...
رفعت ميمي السكينه ..
لمحها زياااد .. وحاول يبعد ريم بسرعه ..
بس ريم اتجرحت ف كتفهاا ..
وقعت وقتهت ريم ع الارض ..
جريت ميمي تاني ع ريم ..
وقبل ما تضربها تااني ..
مسكها مرااد ..
وشد من اديها السكينه..
مسك زياد ميمي من مراد .. وكتفها ..
وقتها .. حصلت فوضي ف الحفله واتلم عليهم كل المعازيم ..
مستغربين من الي حصل
وخصووصا بعد صريخ ميمي ..
وكلماتها الي بتردددها ..
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. دي بتحاول تسررق جوزي منيي ..
دي حراميه .. غشااااشه ..
اتصدم كل المعاززيم من اسلوب ميمي ..
وعشان زياد ما يلفتش النظر اكتر ..
مشي هوا وهيه من الحفله ..
وقتها.
جري مراد ع ريم .. وشالها ع دراعه ..
وطلع بيها ع اوضتها
وطلب من الخدم انهم ينهو الحفله ..
طلع مراد ب ريم ع الاوضه .. وحطها ع السرير ..
وبسرعه نادا ع الخدم يجيبو دكتوور ..
كانت ريم منهاره .. ودموعها ع خدها
جسمها كله بيترعش ..
مكنتش مصدقه الي حصل ..
كانت خاايفه .. خايفه اوووووووي ..
شال مراد الشال من ع كتف ريم ..
وبدا يمسح لها ف الدم الي ع جسمها ..
حاول يهديها بكلامه .. بس ريم كانت بتترعش ...
والخووف سيطر عليها ..
وبعد شويه .. جيه الدكتوور ..
الدكتور : لازم جرحها يتخيط ..
مراد : يبقي ننقلها للمستشفي ..
الدكتور : هتكون نزفت اكتر
مراد : لااا .. لو هيبقي ف خطووره عليها ف اعمل اي حااجه
الدكتور : مافيش حل غير اني اخيط الجرح .. بس مافيش غير
بنج موضعي .. وده هياخد وقت عقبال ما يخدر جسمها ..
ولازم نخيط الجرح دلوقتي ..
مراد : اي حااجه .. اعمل اي حااجه يا دكتوور ..
الدكتوور : يبقي انا هخيط الجرح ..
بس هتتالم اوووووووووي ..
مراد : من غير ما تتبنج ..
الدكتور : هتتبنج بس مش هياخد وقته ..
بص مراد ع ريم ..
كانت مغمضه عنيها ..
ومش حاسه باي حاجه ..
وفجئه .. حست ريم بالم رهيب ف جسمها ..
فتحت عنيها ..
لقت الدكتور بيحاول يخيط لها جرحها ..
صرخت ريم باعلي صووتها ...
مقدرتش تستحمل الالم ..
حاول مراد يمسكهاا .. عشان متتحركش ..
بس ريم مقدرتش ..
الدكتوور : امسكهاا كوويس .. كده هتنزف اكتر ...
مراد : ريييييييييييم .. ريييييييييييييم اهدي .. اهدي عشان خطري ..
بصت ريم ل مراد .. والدموع ف عنيها
اول ما قال عشان خطري .. كتمت صرختها ...
حس مراد بيها .. وخصوصا اول م نزلت دمعتها وهيه بتحاول تكتم انين المها ..
حضنها مرااد وهمس ف ودنها ..
مراد : انا .. انا بحبك
مصدقتش ريم الي اتقاال .. مصدقتش كلمه مرااد ..
وقتها باسها مراد ع راسها .. وقال لها .. استحملي عشان خطري
مسكت ريم ايد مراد .. وغمضت عنيها ..
وبعد شويه ..
كان الدكتوور قدر يخيط جرحها اخير ..
الدكتور : الحمد لله .. الموضوع عدي ع خير
انا ادتها حقنه مهدئه ..
وهيه هتنام ع طوول ..
مراد : شكرا يا دكتوور ..
الدكتور : خلي بالك منها .. ومتخليهاش تتحرك كتير
عشان ميحصلش اي تلوث لجرحها ..
مراد : حاضر ..
وقتها .. وصل زياد هوا وميمي ع قصرهم ..
واول ما دخل زياد الاوضه ..
مسك ميمي وضربها بالقلم ..
وقعت ميمي ع الارض ..
زياد : مكنتش متوقع ان تصرف الهمجي ده هيجي منك
انتي بقيتي مريضه .. مابقتيش تنفعي ك زوجه
ميمي : عايزني اتصرف ازاااااااااااااااي .. دي بتحاول تسرقك مني
زياد : ريم مالهاش دخل ف كل الي حصل .. ريم مكنتش عايزه ترقص معايا
انا الي اجبرتها .. انا الي طلبت منها
ف الحقيقه ..: انا الي بحبها .. وهيه بتحب مرااد
ميمي : كفااااااااياا
زياد : وعايزه تعرفي حاجه كماان ..
انا مابحبكيش .. ولا عمري هحبك .. انا اتجوزتك عشان اعاندها
ميمي : كفااااااااااااااااااااااااااياااااا
وقبل ما يكمل زياد كلامه ..
وقعت ميمي ف الارض ..
زياد : ميميييييييي ..
جري عليها .. بس كان ضغطها وااطي ..
وجسمها بيترعش ..
اتصل زياد وقتها بالاسعااف بسرعه ..
وبعد شويه .. جم وخدوها ..
فضل زياد ف القصر .. ومارحش معاها المستشفي ..
تاني يوم ....
صحيت ريم من النووم ..
مالقتش مراد جمبها ..
ريم : ياترا كان كل ده حلم ..
اكيـــــــــد .. متوقعش من مراد انه يعترف بحاجه زي كده
وقتها .. اتفتح البااب .. ودخل مراد مع الخادمه بالفطاار ..
ريم : ............... :X
م مم مســـــتــــــحيل انت الي داخل بالفطاار
مراد : انتي تعباانه .. ولازم اهتم بيكي
ريم :تهتم بيه .. ^^ ..
مراد : اكيد :عشان لوو موتي .. مش هعرف اخد بقيه الميراث .. tongue رمز تعبيري
ريم : اتوقعت انك تقول كده squint رمز تعبيري !!
مراد : هههههه بطلي غلبه وافتحي بوئك ..
ريم : هااااا ..
كانت دي اول مره مراد ياكل فيها ريم بايده ..
ريم : ممكن اطلب منك طلب ..
مراد : مممم .. طلباات ... واكلك ف بوئك .. مش ملاحظه انك هتزوديها
ريم : لا لاا ده اهم طلب
مراد : اطلبي .. عايزه ايه
ريم : عايزه اشوو ف الاطفاال ..
مراد : بس انتي متقدريش تتحركي ..
ريم : انا عايزاهم يجو هنا القصر ..
مراد : الحوثااله دوول يجو القصر .. مستحيل
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. بتقوول ع ميين حثاااااااااااااااااااااااااااله @@@@@
اطلع بره الاوووووووووووووووضه ...
الخادمه : ههههههههههههههههه مشووفتيش مداام ريم وهيه بترمي الطبق ف وش السيد الشااب
الخادمه : ههههههههههههههه كان نفسي اشوووف الموقف ده .. والسيد الشااب عمل ايه
الخادمه : خد صنيه الاكل وطلع بره .. وع راسه الطبق ..
هههههههههههههههههههههههههههههههه ..
نزل وقتها مراد وهوا سامع صوت الخدم ..
مراد : خصم 5 ايام ..
الخدم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. cry رمز تعبيري
ركب وقتها مراد العربيه ..
السواق : هنروح ع الشركه يا سيدي
مراد : لا .. اطلع ع بيت ريم القديم ..
السواق امرك سيدي ..
وقتها .. راح مراد ل بيت ريم ..
وقبل ما يدخل ...
سمع صووت انس جوا ..
دخل مراد بسرعه .. وهوا مش مصدق
بس اول ما دخل .. مالقااش انس ..
االاطفاال .. هيييييييييييييييييييي اختي جاات اختي جاات
مراد : لا ريم ف القصر وانا جي اخدكو ..
الاطفال : هيييييييييييييييييييييييييييييييييييييييي grin رمز تعبيري
سمير : انا حنرووح يا انس .. متخفش مش هقوول انك هنااا
مراد : squint رمز تعبيري !! كنت عارف اني سمعت صوتك
انس : اتفضحت ..$$
خرج انس من ورا الدولاب ..
انس : انا مكنتش مستخبي ع فكره .. انا بس كنت بقيس طول الدولاب
مراد : يالا ع القصر ..
انس : لااااا .. مش جي ..
مراد : نعم ..!!
انس : زي ما سمعت .. هي بس .. انا هعيش هنا مع الاطفاال
وبعد شويه
واول ما شافت ريم الاطفاال
مكنتش مصدقه نفسها ..
ريم : مستحيــــــــــــــــــــــــل ..
مراااااااااااااااد .. انت جبت الاطفااال بجد
مراد : مش عشان خطرك انا جبتهم عشان يغيرو جو مش اكتر tongue رمز تعبيري
ريم : شكــــــرا
وقتها .. لمحت ريم انس ..
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه .. انس رجع للقصر
مراد : ااه رجعتو .. كان عنيد .. بس رجع
انس : انا رجعت عشانك انتي بس يا انسه .. اما سيدي الشااب
ف لااا tongue رمز تعبيري
مراد : مش هستحملك كتييييييير .. ><
انس : احمم احمم .. عن اذنكم هحضرالغدا ..
وقتها .. جيه اتصال ل مراد من قصر الجد
بيطلبووه ضروووري ..
مراد : انا هروح مشوار وجي بعد شويه ..
ريم : انا هستناك ع الغدا
مراد : هحاول ..
وقتها .. راح مراد لقصر الجد ..
واول ما وصل .. لمح عربيه نادر ..
مراد : ممممممم ..
دخل مراد القصر ..
واستاذن بالدخول ..
وبعد ما دخل .. لقي نادر اعد مع الجد
مراد : ازيك يا جدي ..
اهلا نادر ..
الجد : قرب يا مرااد ..
مراد : نعم ..
الجد : شوف الاوراق الي مع نادر وقولي رئيك
مسك مراد الاورااق ..
لقي صور ل ريم وهيه ف البيت مع الاطفاال
وصور ليها هي واخوها ..
وعقد ملكيه البيت القديم ..
وصور لاخوها وهوا بيلع قومار ..
بص مراد ل ناادر ..
مراد : اتوقعت انك تعمل حركه زي دي ..
الجد : رد ع الكلام الي موجود .. ده حصل فعلا
مراد : انا مقدرش اخبي عليك .. ده فعلا حصل
ريم من اسره غنيه جدااا .. بس اتحددتهم عشان تتجوزني ..
ف طردوها من املاكها
وبرغم كده .. خدت بيت صغير
وعاشت فيه معاه .. وبرغم حنيتها ..
عطفت ع اطفاال صغيرين وخلتهم يعيشو معاها ف البيت
ريم رقييقه جداا .. وكل الي عملته انها حبتني
نادر: وده مستند تااني . بياكد ان مدام ريم هربت مع سيد زيااد
باسم الحب ..
مقدرش يرد مرااد ... فضل سااكت
الجد : رود ع الكلام ده يا مراد
مراد : ده موقف هيه اتعرضت له .. بس مش معناه انها بتحبه
محصلش ...
انا متاكد انها بتحبني ..
نادر : انت مابقتش متاكد من اي حااجه ..
نهاائي ..
مراد : صدقني يا جدي .. هيه مخلصه ليه جداا
وانا هثبت لك كده
الجد : لو اثبت غير كده .. الثروه كلها هتضيع من اديك ..
مستقبلك مرهوون ب كلاامك ..
خرج مراد من القصر وهواا مخنوووق
مش عاارف يتصرف ..
قال مراد ل نفسه .. هيه فعلا كانت بتحب زياد .. بس انا متاكد انها حبتني .. انا متاكد
وقتها : نزل نادر من القصر ..
نادر : متتوقعش ان المستنداات دي عشان اتهمك بالتزوير
لا .. دش عشان اخليك تعرف الحقيقه
مراد : موقفك مش هيعدي بالساهل يا نادر
نادر : بس الاوول حاول تثبت ان ريم فعلا بتحبك
بس ملحووظه .. زمانها دلقتي ف بيت زياد ..
مراد : ايه الي انت بتقووله ده
نادر : زي ما بقوول لك .. ولو مش مصدك رووح وشوفها
يوميا بتبقي هناك ف المعاد ده
ومش هتقدر تبعد عنه انهرده مع انها مجرووحه
جري مراد بسرعه وركب العربيه
وراح ع القصر
وقتها .. جيه اتصال ل ريم من بيت زياد ..
ريم : الووو
الخادمه : ايوه يا انسه ريم .. سيد مراد تعباان اوووي
وسيد زيااد وصل بيه ع هنا
وهوا طالب يشووفك
ريم : ايـــــــــــــــــــــــــــه .. تعبااااااااااااااااااااااان
الخادمه : وبيقوول انه عايز يشووفك بسرعه
قامت ريم من ع السرير بسرعه
ولبست فستانها ..
انس : ع فيييييييييين يا انسه ..
جرحك لسه مخفش ..
ريم : مرااااااااااااد .. لازم اروح له ..
وبعد شويه .. وصلت ريم ع قصر زيااد
لقت وقتها بااب القصر مافتووح
وكان مافيش حد جواا
ريم : مراااااااااااااااد .. زياااااااااااااد
محدش هناااااااا
دخلت ريم .. جواا
المكاان هاااااااااااااااااااادي جداا
وفجئه .. سمعت ريم صوت زياد وراها
زياد : كويس انك جييتي ..
ريم : زيااااااد .. فين مراد
زياد : ف الاوضه فووق ..
جريت ريم ع السلم بسرعه عشان تشوف مراد
وقتها وصل مراد للقصر ..
مراد : ريــــــــــــــــــــــم .. ريـــــــــــــم
انس : الانسه مش هنا يا سيدي
مراد : انت بتقوول ايه
رااحت فيـــــــــــــــــن..!!
انس : راحت عشان تشووفك ..
جيه اتصال من قصر زياد ..
وقبل ما يكمل انس كلامه
جري مراد وركب العربيه بسرعه ..
الغضب والحقد ملو قلبه ..
.مش مصدق .. بعد كل ده
ممكن تخوووووووونه ...
وبعد ما وصل مراد ل قصر زيااد ..
لمح ف الدور التاني .. خياال ريم .. وزياد بيقرب منها ..
مراد :.....!!!!
وقتها ..
كانت ريم بتحاول تبعد عن زياد
ريم : ابعد عنييي
زياد : انا بحبك يا رييم .. انتي ليه مش فااهمه ... ليه مش حاسه بيه
ريم : انا مش قادره اتنفس ...
حست ريم بالم ف جسمها كله
بقت داايخه ... ومش قادره تتحرك
حاولت تخرج من الاوضه ..
بس زياد حاصرها ..
ريم : انا مش بحبك .. انت ليه مش فااهم
انا بحب مراااد . بحبه وهفضل احبه
ده جووزي ..
زياد : ع الورق بس .. اما ف الحقيقه لاا
انا عارف كل حااجه .. وكل الي بيحصل ف القصر ببقي عارفه اول باول ..
رجعت ريم ل ورا خطوتين ..
لقت زوهريه ..
مسكتها ..
ريم : لو قربت مني . هضربك
زياد : مش هتقدري .. عشان بتحبيني
ريم : يبقي هجرح نفسي
زياد : سبيها من ايدك
كسرت ريم الزوهريه .. ومسكت قطعه منها
وحطتها ع جسمها
ريم : لو قربت اكتر هموت نفسي ..
زيااااد :لاااااااااااااا لااا ..خلاااص ..
فتح وقتها .. زياد البااب ل ريم
جريت ريم ع تحت
وهيه مش قادره تاخد نفسها
حسه بدووخه .. وجسمها بيترعش
وفجئه .. سمعت صوت تسفيق ..
بصت ورا ..
لقته مراد ..
ريم : مراااااااااد grin رمز تعبيري
مراد : بجد برااافوو ..
مكنتش متوقع اني هبقي مغفل للدرجه دي
ريم : انت بتقوول ايه ..
مراد : بس عرفتي تمثلي عليه صح ..
ريم : انت بتقووول اييه .. انت مش فااهم حاجه
مراد : انا فهمت كل حااجه .. خلاااص
بس دي غلطتي ف البداايه .. اني سمحت ل نفسي ف يوم من الايام اني احبك ..
ريم : مراااااااد صدقني .. انا جيت هنا عشان كنت بحسبك هنااا
مراد : انا فعلا صدقتك ..
انتي دوركك خلاص انتهي ..
ومن دلوقتي .. تقدري ترجعي حيااتك زي ما كاانت
ريم : يعني اييه ... ..؟؟
مراد : انتي طالق
اتصدمت ريم ومعرفتش تنطق ولا تاخد نفسها
لف مراد وشه وخرج من البااب ..
حست ريم كان روحها راحت منهاا ..
وفجئهه.. وقعت ريم ع الارض
زياد : ريــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم .... ريييييييييييييييم
ياترا ... ايه الي حصل ل رييم ..
وفعلا دي هتكوون النهايا ما بنها وبين مرااد
ويا ترا مراد هتاخد منه كل املااكهه
وف يوم من الايام هيعرف الحقيقه ولا لاا..
وكل ده هنعرفه ف الحلقه القادمه ..

ليست هناك تعليقات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.