امتلاك الحلقة الثالثة
نتابع قصه امتلاك ..
الحلقه : 3
__________________________________
راح زياد ع مراد عشان يسلم عليه ..
زياد : مرااااد الف مبرووووك ..
سلم مراد ع زياد وحضنه ..
مراد : الله يباارك فييك مش هتفرحنا انت كمان وتتجووز بقي
زياد : لاا لاا مش دلوقتي خاالص لسه لما اشووف البنت الي بحلم بيها
مراد : هتفضل تحلم بيها ع طوول لان مافيش بنت بالمواصفات ال انت راسمها دي
كانت ريم وقتها مش واخده بالها من زيااد وبتسلم ع النااس ..
مراد : تعالي اعرفك بمرااتي
ريييم يا رييم ..
لفت ريم وشها وقالت
ريم : نعم يا مرااد ... O 0
اتصدمت ريم اول ما شافت زياااد .......!!!!
قالت ل نفسها : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه ده دهه الشااب الي ادااني المنديل ..
مستحييييل ..!!
مراد : رييم .. ريييم حببتي سرحاانه ف ايه
ريم : هه لا انااا اصل اناااااا ....!!!!!
مراد : سلمي ع زياد صحبي يا حببتي
كان وقتها جسم ريم كله بيترعش .. الانساان الوحيد الي احترمته واعجبت بيه .. واقف قدامها وهيه لابسه فستان الفرح .. وف ايد شخص تااني ..
ريم : ا ااازيك ياا استااذ زياااد ..$$
لفت ريم وشها بسرعه عشان ميحسش زياد بتوترهاا ..
زياد : اهلااا وسهلاا يا مداام مراد ..
الف مبرووك ..
بس ريم مقدرتش ترد علييه ..
تقوول له اييه ، هيه نفسها مش متقبله الجوازه دي .. بس عشان خاطر اخواتها باعت نفسها
حس زيااد بوقااحه ريم .. وانهاا عديمه الزووق ..
ازااي تتجاهله وماتسلمش عليه حتي ..
ولفت وشها بمجدر انه بيكلمهاا ..
زياد : طيب عن اذنك يا مرااد وخلي باالك ع عرستك ^____^
مراد : الله يبارك فيك
وبعد ما بعد زيااد
..
لفت ريم وشهاا والدمووع ع عنيهااا
مقدرتش تسيطر ع مشاعرهااا ..
قالت واحده من المدعوين ..
مداام رييم .. خيير حضرتك بتعيطي لييه ..
لفتت دموع ريم نظر الكل ..
اتجمعو النااس عليها واستغربو ازااي تعيط ف يوم زي ده
حست ريم وقتها انها وقعت ف مصيبه وقالت ف نفسها
ريم : هواااااا ده وقته اني اعيييط .. يانهاااااااري ابرر لهم عيااطي بايه ..
وفجئه .. سمعت مراد بيقوول ..
مراد : هيه بس بتعيط من شده الفرحه .. انا وهيه بنا قصه حب من 10 سنين
حب من ايام الطفوله .. وخدنا وعد ع نفسنا اننا منكنش غير لبعض ..
الناس : وااااااااااااااااااااااااااو .. يااااي تحفه اووووووووووي ??
كمل مراد كلامه وقال : عشان كده هيه مش مصدقه اننا اخيرا بقينا لبعض
مسك مراد ريم من اديهاا وقربها علييه ..
مراد : خلااص يا حببتي مافيش اي دااعي ل دمووعك
بقينا مع بعض ?
قالت ريم ف نفسها : ياااخشاااااااااااش
عندك قدره كبيره ف التمثيل ..@@
********
وبعد ما الحفله انتهت ..
ركبت ريم العربيه مع مراد ، وراحو قصرهم
دخلت ريم القصر بسرعه وهيه خايفه من مراد ..
مراد : استني عندك ..
لفت ريم وشها وهيه مرتبكه ومرعووبه ..
قرب مراد ع ريم وف عنيه نظره كلها غضب ..
مراد : ازاااااااااااااي ايدك تتمد علييه ..@@@ فهمييييينيي
ريم : ااناا ااانااا :$$$
مراد : انتي ما تنفعيش ف اي حااجه .. اناا هرميكي ف البحر واتخلص منك
واقوول للنااس انها مااتت وخلاااص ..
ريم : لااااااااااااااااااااا بحر لاااااااااا
اااسفه صدقني اخر مره اعملها
قال انس : سيد مراااد انا اسف لتدخلي ، بس ساامح الانسه ريم .. المره دي بس
مراد : عشاانك انت يا انس هديها فرصه
بس لو قررتهاا .. البحر هيستنااهااا ..><
ريم : لاااااااا لاا اخر مره اخر مره ..$$
جريت رييم ع الاوضه وهيه مرعووبه
انس : سيد مراد مش شاايف انك كنت قاسي علييها
مراد : دي مددت اديها عليه .. قااسي ازاااااااي
انس : سيدي الشااب .. احنا محتاجين انسه ريم جداا وخصووصا ف الخطه الجيه
ف لازم تحسن علاقتك بيهاا ، والاا الموضووع كله هيبووظ .. وماتنسااش ان جوازكم بقي علني
ف اكيد النااس مش هتسيبك ف حالك .. وخصووصا الصحاافه
مراد : خلاااص خلاااااص .. هحااول اكون الطف معاهاا
......
كانت ريم وقتها ف الوضه .. اعده ع السرير وهيه متوتره
وبعد لحظااات ..
خبط انس عليهاا ..
ريم : اتفضل
انس : انسه ريم انا جبت لك الملاابس الس هتحتاجييهاا الفتره الي جيه دي
ريم : اهااا شكرا يا انس
حط انس الهدوم ع السرير .. وباقيه الهدووم حطها ف الدولاب
انس : انسه ريم .. لازم تخدي باالك ف تعاملك مع سيد مراد
وماتنسيش انه مابيهددش وخلااص ..
بيبقي اد كل كلمه بيقووولهاا
ريم : $$$$$ حااااضر
انس : هسيبك يا انسه دلوقتي عشان تغيري هدوومك
غيرت ريم هدوومهاا
وطفت النوور وطلعت ع السرير عشان تناام
ريم : اييه السريير ده ... انا مش متعوده ع نووم السرااير
شدت ريم الغطااا وناامت ع الارض الي جمب السرير ..
ريم : آآآآآآه .. كده افضل
سرحت ريم بخياالها وقتهاا .. وافتكرت زيااد
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآه مش مصدقه اني شووفته للمره الثاانيه
اد ايه هوا وسيييم ورقيييق ??
حضنت ريم المخده وهيه سرحاانه ف زياااد
وفجئه ......
سمعت ريم صووت البااب بيتفتح ..
في خطواات ف الاوضه ..
اترعبت رييم ..$$
مين الي دااخل الاوضه برااحه كده
ريم : اكيد حراامي ..
قامت ريم بهدوووء
كاانت شاايفه خياال الشخص
وفجئه ...
نطت ريم ع الشخص ونزلت ضرب فييه
ريم : حرااااااااااااااااااااااامييييي حرااااااااااامييي
الحقووووووووووني ..!!
سمعت ريم وقتها صووت مالووف
ريم : الصووت ده مش غريب علييه ..
بعدت ريم عن الشخص وااددت النور ..
لقت مراد واقع ف الارض ..
ريم : س سسيد مراااااااد
آآآآآآآآآآآآآآآه البحر مستنيينييي
قام مرااد وهوا متعصب
مراد : مش تااخدي بااااااااالك قبل ما تضربي
ريم : مكنتش شاايفااك وكماان انت الي دااخل بتتسحب
مراد : ايييييه بتسحب ديي ..!!
انا داخل غرتفي ..
ريم : نعـــــــــــــــــــم !! .... غرفتك
مراد : اهااا .. غرفتي ، والي هناام فيهاا
ريم : خلاص انا هروح غرفه تاانيه
راح مراد ع البااب وقفله بالمفتاح ..
ريم : ...
ااانت ااانت قفلت البااب ليييييييه
مراد : عشان انتي مش هتخرجي من الغرفه
ريم : ليــــــــــــــــــــــــــــــــه !!
مراد : لاننا قدام النااس متجوزين دلوقتي ..
لو شاافوكي الخدم نايمه ف اوضه وانا اووضه
يقوولو ايه ..
ارتبكت ريم ومعرفتش ترد ع مرااد
راح مراد وفتح الدولاب وطلع هدووم الي هينام بيهاا
ريم : انت بتعمل ايه
مراد : هه .. بغير هدومي ..
جريت ريم ونامت ع الارض وغطت وشهاا
وبعد لحظاات .. بعد ما غير مراد هدومه
بص ف الاوضه .. مالقااش ريم
بص ع الارض ..!! لقااها نايمه ومغطيه وشهاا
مراد : انتي بتعملي ايه ع الارض
شالت ريم الغطا من ع وشها وقالت
ريم : اناا هنام هنااا
قرب مراد ع ريم وقال : اماال اخترعو السرااير ليه
وفجئه ..
شاال مراد ريم وحطها ع السريير
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآه
مراد : انتي هتناامي هنااا
ريم : ايــــــــــــــه
قرب مراد ع ريم اكتر واكتر ومسك هدوومها
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه سبني ياماماااااااااااا
مراد : زي ما اتوقعت ..!!
لبستي هدوومك بالعكس
ريم : هه !!!
ريم : ووووانت هتناام فين
مراد : اكيد جمبك ^^
اتحرجت ريم وغطت وشهااا
مراد : بطلي تكته سناانك دي ..
كده كده عمري ما هقرب منك
ريم : عمرك ما هتقرب مني ..!!
مراد : اهااا طبعاا .. انتي بالنسبه ليه مصلحه .. ومسرها تروح لحالها
وكمان انتي مش انوع الي احبه
ريم : !! انت مغرووور
مراد : نعمم !!
ريم : هه لاا لااااااااا ولا حاااجه
غطت ريم وشهااا وهيه محروووجه ومتوتره
مراد : لو اتحركتي كتيير او تكتكتي بسناانك .. هرميكي ف البحر ..
ريم : ...$$$$$$
*************
تااني يووم ...
اراح انس ع غرفه ريم عشان يصحيهاا
خبط انس الغرفه ... بس محدش رد
فتح انس البااب .. مالقااش ريم ف الغرفه
انس : سيدي الشاب قال انها لسه صاحيه ..
..!! بس هيه فيين
راح انس عشان يدور ع ريم ..
وهوا ماشي من جمب المطبخ
سمع صوووت؟!!
راح انس ع المطبخ ..
واتفجيء ..
شااف ريم بتحضر الفطاار بنفسهاا
انس : انسه رييم ..!!!
حضرتك بتعملي ايه
ريم : بحضر الفطاااار ..
دووء وقوول رئيك
وبعد ما داء انس الفطاار
انس : واااااااااااااااو .. حلووو اوووي
وفجئه .. سمعت ريم صووت مراد
مراد : ايه الي بيحصل هناا
انس : سيد مراااد ..$$ يااوييلي
مراد : انا بقوول ايه الي بيحصل هناا
انس : اصل يا سيدي الانسهه ريم
ريم : انا كنت عايزه احضر لك الفطاار
مراد : نعم .. تحضري الفطااار
ريم : اهااا .. دووء كده
اتعصب مراااد وقال : انس .. ارمي الاكل الي عملته الانسه بره
وفهمها ان العماايل دي للخدم بس ..
وانها المفرووض تهتم بشؤنها الخااصه بس
ريم : ايـــــــــــــــــــــــــــــه ..!! هترمو الاكل
قالت ريم ل نفسها : هيرمووووووووووووو الاكل
في نااس محتاجين النعمه الي بترمووها دي :((
فكرت ريم وقتها ف اخواتهاا ..
واد ايه كانو اووقاات بيحتااجو الاكل ومش بيلاقووه
راحت ريم واعدت ع السفره مع مراد
كان مراد وقتها بيقرا كتاااب
سمع مراد وقتها صووت غرييب ..
مسكت ريم بطنهاا ..
ريم : اسفه .. مكلتش بقاالي يومين
جيه انس وقتهاا وجاب الاكل ..
ريم : اخييييييرا هااااااااااكووول
مسكت رييم الطبق ... ونزلت علييه تك تكك تككك
خلصت الطبق ف ثوااني ..
مراد : ..OO !!
قاام مرادد وهوا متعصب
مراد : لما تتعلمي اداب الاطعاام .. هبقي اعد واكل معاااكي
رريم : هوا انا غلطت ف حاجه
انس : لاا ابدا يا انسه ريم .. بس انتي محتااجه شويه تدريب مش اكتر
ريم : تدريب ..!!
انس : اها عشان تقدري تقاابلي النااس بعد كده
لازم تعرفي كل اموور الاتيكييت ..
ريم : اتكيت ..!!
يعني ايه اتكيت ..
انس : !! لاا دي حااجه وحشه مالكيش دعوه بيها ..!!
وبعد شويه ..
انس : انسه ريم .. سيد مراد بيقوول لك تجهزي ..
ريم : هه .. ليه احنا رايحين فين
انس : ريحين عند الباشا ..
ريم : مين البااشا ده ..
انس : البااشا يكوون كبير العائله .. الجد الاكبر
والي الثروه دي كلهااااااا ملكه
ريم : ملكه طيب ومراد مايملكش حاجه
انس : لا سيد مراد مايملكش حاجه خاالص ..
ولا هوا ولا اي فرد من العاائله
لكن بعد بموت الباشا .. هتتقسم التركه .. وكل واحد ف العائله هيبقي ليه نصيبه
وبعد شوويه ..
كانت ريم جهزت .. ونازله من ع السلم .. زي البرنسس
كان مراد مستنيها تحت
مراد : هيه اتاخرت كده لييه @@
انس : سيدي الانسه ريم نازله اهيي
بص مراد ع ريم .. كاانت اجمل ما يكووون
وقف مراد مصدووم قدام جماال ريم ..
بصت ريم لقت مراد بيبص لها وفي ابتساامه جذابه ع وشه
وقتها .. اختل توازن ريم ووقعت من ع السلم
وفجئه ...
لحق مراد ريم ومسكها ع اديه قبل ما تقع ع الارض
ريم : انااا انناا ..$$ اسفه
مراد : لاا عادي ^^
ياللاا بينااا ..
مسك مراد ايد ريم وركب معاها العربيه
اتسحرت ريم برقه مراد واسلووبه ..
قالت ريم ل نفسها : ده اول مره يكلمني بالاسلووب ده
اول مره اشووفه يبتسم
مراد : انتي سرحانه ف اييه
ريم : هه ولا حااجه ^^
مراد : طيب انا كل الي عايزك تعمليه لما ترووحي عند جدي .. انك تقوولي حااضر ..ونعم
ريم : هه .. اقوول حاضر ونعم بس طيب افرض لوو
مراد : ماافيش افرض .. اسمعي الكلااااااام وماتقووليش حاجه هبله
ريم : حاجه هبله ..!!@@
قالت ريم لنفسها : هوا ده الرقيق الي كنت بتكلم عنه من شوويه .. كاتك القرف
مراد : انتي بتهمسي بحااجه
ريم : هه $$لا لااااااا ولا حااجه
هقوول حااضر ونعم ..حاضر ونعم .. حااضر ونعم
مراد : انتي بترددي الكلام ليه
ريم : عشان منسااش .. حاضر وننعم حااضر ونعم ..
وبعد شويه .....
كانت ريم وصلت القصر مع مراد ..
دخلت ريم القصر .. بس الصدمه مخلتهااش مركزه ف حااجه
ريم : وااااااااااااااااااااااااااااااااااااااو اييييييييه القصر الكبييييييييييييير ده
مراد : تعاااااااالي وراايا وبطليي كلاااااااااااااام
فضلت ريم مااشيه ورا مرااد وهيه مش مصدقه ..
ايه القصر الكبيييييييييييييير ده
طلعت ريم مع مراد ودخلت غرفه الباشا ..
مراد : وطي احترام لييه
وطت رييم هيه ومرااد
مراد : جديي ^^
الجد : تعالي يا مراد
مراد : ازي صحتك دلوقتي
الجد : احسن شوويه..
مراد : انا جيت ومعايا مرااتي ... ريميان ..
ريم : هه ..!! ريميان مين دي
خبط مراد ريم ع كتفها وهمس لها وقال
مراد : اخرسي ووطي صووتك .. ورووحي سلمي ع جدي
ريم : حااضر حااضر ..
الجد : ازيك يا ريميان
ريم : حاضر ^^
الجد : هه !! هوا ايه الي حااضر
ريم : نعم ..
الجد : بقوول لك هوا ايه الي حااضر
ريم : حاضر ^^
مراد : @@@@@@@@@@@
مراد : معلش يا جدي .. اصلهاا خجووله جدااا .. ومابتعرفش تتكلم كتير قدام اي حد
الجد : هاهاااهااا اختياارك ممتاز يا مراد
عرفت تختاار بنت مؤدبه ف المعاد المنااسب
قالت ريم ف نفسها : معااد ..!!! معااد ايه ده
مراد : معني كده ان حضرتك راضي عني
الجد : اهاا .. راضي عنك .. وهنفذ الي وعدتك بييه
راح مراد ع الجد وبااس ايده
مراد : طيب يا جدي انا هسيبك دلوقتي عشان ترتااح
يالاا بينا يا ريميان ..
ريم : هه حاااضر
مراد : سلمي ع الجد الاول يا غبيه
ريم : نعم ..
مراد ...@@@@@@@@@@@
راحت ريم وبااست ايد الجد وقالت له
انا بتمناالك حيااه طوويله جدااا جدااا
مراد : يااااااااااا غبيه ..
الجد : هاااهاااهاا .. كان بودي يا ريميان ..
بس الدكاتره قالو ان حيااتي مش باقي عليها كتير
ريم : لااااااااا حضرتك ماتقوولش كده .. حضرتك محتااج شوويه نشاط وطااقه
وشوويه تماارين عشان تجري الدوره الدماويه ف جسمك
الجد : شكلك عندك مهااره ف حااجاات كتير
ريم : اههااا^^ انا ممكن اخلي حضرتك تعمل تمارين تسااعدك و
مراد : انا بقوول نمشي بقي يا ريم .. عشان الجد يرتااح
ريم : اسمي ريمياان انت نسيت ولا ايه
مراد : @@@@@@@@@@@@@ اهاا يا حببتي معلش .. يااللاا بينه
خرجت ريم مع مرااد وهوا متعصب
واول ما خرجو من الاوضه ..
جري مراد ورا ريم
مراد : تعااااااااااااااااالي هناااااااا @@@
ريم : ياماماااااااااااااااااااااااااااا
وبعد ما مسك مراد ريم ..
مراد : انتي اخرك هرميكي ف قااع البحر
كلها فتره واخد انا كل حااجه ..
كل ممتلكااات جدي انا الي هورثهااا..
وطبعا ده عشان نفذت امره واتجوزت واحده كويسه بالنسبه له
بس مايعرفش انك من الشاارع
ريم : @@@@@@@@@@@@@@@@@@ آآآآآآآآآآآآآآآآه انت اتخطيت حدوودك
رجع مراد خطوتين لورا وهوا مصدووم من اسلووب ريم
ريم : انت عااااااارف لو قلت الكلمه دي تااني
هرميك انااا ف البحر ...@@@
مراد : هه
!!
ههههههههههههههههههههه احسن مايخفووش غير من العين الحمراا
هههههههههههههه .. نكمل القصه ..
نزلت ريم ع السلم مع مراد ..
وهيه بتقوول لنفسهاا .. انا اتجوزت وااحد بشع .. ع رغم شده وسامته وجاذبيته ..
ع الرغم من بشعته وانانيته .. ده غير انه غشاااش
سمعت ريم صووت واحده بتنادي ع مراد
مراد : عمتي اشجان ...
اشجان : مراااد حبيبي ? عامل اييه
مراد : تماام .. بس انا زعلان منك
ازاي ماتجيش حفله جوازي
اشجان : معلش ... جدك كان تعباان جدا ومحتاج عناايه
مراد : اقدم لك ريميان .. مراتي
ريم : اهلن بحضرتك
اشجان : اهلن بيكي يا حببتي
عرفت تختاار واحده جمييله يا مرااد
مراد : هههههه مرسي يا عمتي
اشجان : وف المعاد المنااسب .. انت كده هترسي عليك الثروه
مراد : طبعا هترسي عليه .. اماال اخلي واحد زي زيااد يخدها هواا
اتصدمت ريم لما سمعت اسم زياااد ...
اشجان : مع ان زياد الابن الغير شرعي لعمك .. والمفرووض ترسي عليه الثروه
بس انت الي خدت الاولويه وخصووصا بعد ما اثبت جداارتك واتجوزت بنت ممتازه
مراد : اكييد يا عمتي .. انا طول عمري زكي
ملحووظه : الابن الغير شرعي .. معنااه الابن بالتبني ..
يعني زياد ابن عم مرااد بس بالتبني ..
نكمل القصه ...
اتصدمت رييم من الي سمعته ..
قالت ريم ل نفسهاا : آآآآآآآه مش مصدقه .. زيااد كده مش هيااخد حاجه من الثروه
وكماان انا اتجوزت ابن عمه البشع ده
آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه انا عايزه انتحر ><
مراد : عن اذنك يا عمتي ..
اشجاان : ع فكره انا عرفت ان عمك هيجيلك بكره هوا وزيااد عشان يبركوولك ف البيت ..
مراد : وانا مستنيهم ..
مشيت ريم مع مراد وركبو العربيه ..
كانت ريم متضاايقه من الي حصل
ريم : انا لاازم اقوول ل زيااد
لازم افهمه ، ع كل حااجه عشان يعرف يتصرف ..
لازم ياخد الميرااث زيه زي مراااد
يااترا ريم هتقوول لزيااد ولا لاا
ومرااد هيسمح لها انها تقوول حاجه زي كده
وزيااد هيصدق ريم ولا لااا
وياترا ريم هتكشف نفسها ل زياد وتقوول له انها البنت الي عطف عليها ولا لااا
كل ده هنعرفو ف الحلقه الجيه
___________________________

أضف تعليق