مساحة إعلانية 728×90

امتلاك الحلقة الرابعة



__________________________________
قررت ريم وقتها انها نقول لزياد ع الحقييقه .. الحقيقه كلها
انها هيه البنت الي ساعدها ..
وان مراد بيحاول ياخد الثروه كله لصالحه ..
ركبت ريم مع مراد العربيه .. وروحو ع القصر
حس مراد بحاجه غريبه ف رييم ..
متغيره من سااعت ما عرفت انه هيستولي ع الثروه كلها
تصرفتها مش مطمنااه
وبعد ما وصلت ريم ع القصر
دخلت .. وطلعت ع غرفتها ع طووول
فضلت ريم اعده ف الغرفه .. تفكر ف الي بيحصل
وبعد شويه .. خبط انس واستاذن بالدخول
ريم : اتفضل يا انس
انس : انسه ريم .. سيد مراد امرني اني اعلمك حااجاات هتحتاجيها
ريم : حاجاات .. زي اييه
انس : ازااي تتعاملي مع اناااس .. ازااي تكلي ازااي تلبسي
حاجاات كتير لازم تتعلميها يا انسه
ريم : اها .. انا موافقه
انس : حصليني يا انسه ع غرفه الجلوس
راحت ريم ورا انس ..
وبدا يعلمها حاجاات كتير هتحتاجها عشان تتاقلم ع العيشه مع مراد
بشكل افضل...
********
وبعد شووويه ...
ريم : انا مش عارفه امشي ف الكعب العاالي ده
انس : حطي الكتااب ع رااسك يا انسه .. لازم تتعلمي ازااي تعمشي بتواازن
ريم : ايه الشغلانه الزفت دييي ....
....
انس : انسه ريم لازم تاكلي وانتي فارده ظهرك
ريم : بس كده مش هعرف اكل
جاب انس حبل وكتف ريم ف الكرسي
ريم : اااااااااه مش عارفه اكل
انس : لاازم تتعلمي والا سيد مرااد هيعقبك
ريم : لااااااااااالاا خلااص خلاااص اهووو :>>>>$$
كان اليوم متعب ع ريم جداا .. حاول انس يعلمها حاجاات كتير
وخصووصا انه عرف ان في زياااره للسيد مراد بكره..
انس : كفايا كده انهرده يا انسه ريم ..
ريم : انا تعبت جداااا
انس : جهزي نفسك بكره .. عشان في زياره مهمه
ريم : زيااره ..!! مين الي جي
عم السيد مرااد ..
شاكر باشا .. وابنه
ريم : اهاا .. انا هروح اناام عشان تعباانه جداا
طلعت ريم اوضتها عشان تناام ..
غيرت هدومها وطفت النوور ..
وطلعت ع السرير ..
ريم : آآآآآآه انا تعبااانه اوووي ..$$
بتحرك ريم اديهم .. لقت حااجه جمبها
حسست ريم ..
بتحسبها المخده ...
شالت الغطا .. لقته مراد
فتح مراد عنيه .. لقي ريم حضناااه
زئت ريم مرااد ووقعته ع الارض
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه انت بتعمل ايه هنا
قام مراد من ع الارض وهوا متعصب ...
مراد : انتي بتزوئيني ف الارض ....!!!
ريم : انت بتعمل ايه جمبييي
مراد : انا نايم ف سريري
نسيت وقتها ريم ان المفرووض مراد ينام جمبهاا ..
قام مراد عشان يايد النورر
ريم : لاااااااااااااااا متادش النووووور
استغرب مراد من اسلووب ريم
مراد : يعني ايه مادش النووور ...
ريم : لو سمحت متادش النوور ..$$
حس مرااد من نبره صووت ريم ان في حااجه هيه محرجه منهاا
نسيت ريم وقتها ان مراد بينام جمبها ..
ولما غيرت هدومها لبست هدووم خفيفه ..
الاحرااج سيطر عليها .. ومابقتش عارفه تعمل اييه
طلع مراد ع السرير عشان يناام
حسس ع الغطاا .. بس مالقهوووش
اد مراد النوور ..
لقي ريم لفه الغطا كله ع جسمهاا ..
مراد : ايه الي بتعمليه ده
ريم : انا مرتااحه كده $$$$$
مراد : انتي تصرفااتك غرييبه جداااا
كانت ريم محرجه ومش عارفه تتحرك ..
مراد : انتي محرجه من ايه
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه انا مش محرجه
قرب مراد ع ريم ومسك الغطااا
ريم : لااااااااااااااااااااا لااا متشلش الغطااا ياماماااااااا $$
ضحك مرااد وقام من ع السرير ..
شالت ريم الغطا من ع وشهاا ببطء
لقت مراد بيفرش ف الارض عشان ينام
ريم : انت هتنام ف الارض
مراد : عشان مش مستحمل تصرفااتك ...
ريم : احسن بردووو
مراد : ع فكره .. شيلي الافكاار الي ف دمااغك دي خااالص
ارتبكت ريمم لما سمعت كلام مراد ..
ريم : افكااار .. افكاار ايه
مراد : انا مستحيل اقرب من واحده زيك ..
ماتخفيش .. دنا المفرووض الي اخااف منك
قامت ريم ووقفت ع السرير وهيه متعصبه
ريم : نــــــــــــــــــــــــــعم يا خووويا .. ليه هوا انا بعض ولا اييه
وكمان تخااف من واحده زيي لييه شاايفني ميته ف حبك ولا ايه
وقبل ما تكمل ريم كلامها ..
استغربت من ضحك مراد المتوااصل
مراد : ههههههههههههههههههههههههههه XD
ريم : مافيشض حااجه تتضحك ع فكره ....
رفع مراد اديه وشااور ع ريم وهوا ميت ع نفسه من الضحك
سكتت ريم للحظاات ...
وبصت ع جسمها ...
لقت الغطاا اتشاال من عليها
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
يامامااااااااااااااااااااااااااااا
مراد : هههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
ريم : اطلع بره الاوووووووووووووووضه متنمش هناااااا
مراد : اهو ده المستحيل ..
ريم : يامامااااااااااااااااااااااااااااا بئه ...$$$$
******
صحيت ريم تاني يووم ..
بصت ع الارض .. مالقتش مراد نايم ..
قامت ريم وقتها بسرعه وغيرت هدومها ..
ريم : انا مش مصدقه الي عملته امبااارح .. انا غبيه ><
ايه الاحراااااااااااااج ده
وبعد ما غيرت ريم هدوما .. خرجت من الاوضه
سمعت صووت ضحك تحت ..
بصت ريم .. لقت الخدم بيقدمو الشااي ..
نزلت ريم ع السلم ..
لقت انس بيشااور لهاا ..
مفهمتش رييم انس بيشاور لها ع اييه
وبعد ما نزلت ...
لقت زياد اعد مع مراد
فضلت ريم وااقفه مش قادره تتحرك ...
قالت ريم لنفسها : انا مش مصدقه اني بشووفه لتالت مره
كانه حلم بيتحقق ??
قرب زياد ع ريم عشان يسلم علليها
مسك زياد ايد ريم عشان يبوسهاا
حست رييم برعشه ف جسمها كله ...
مش مصدقه ...
وفجئه ..
وقعت ريم ع ايد مراد
زياد : مدام ريم انتي كويسه
مرراد : معلش هيه داايخه بس مش اكتر
ريم : انا اننا كوويسه
بص زياد ل رييم اوي .. واتفاجيء من الي شاافه
تشاابه غريب بنها وبين البنت الي ساعدها
زياد : مدام ريم .. هوا انا شفتك قبل كده
قالت ريم لنفسهاا: دهه ده فااكرني ..
ريم : هه اهاااا اناا
وقبل ما تكمل ريم كلامها ..
حط مراد اديه ع بؤها
مراد : لا طبعا .. دي عايشه حياتها كلها ف اسيا ...
زياد : اسيا ...!!
ريم : ..!!!$$$$$$
زياد : اهااا .. اصل فيها شبه بين بنت شفتها من كام يووم
فاكرها يا مرااد .. لما كنت معاايا وقتهاا
بصت ريم لمرااد وهيه مستغربه .. من الي قاله زيااد
مسك مراد ريم واستاذن من زياد
مراد : عن اذنك يا زياد .. ريم حسه بتعب ..
هوصلها ل غرفتها وجي
شد مراد ريم غصب عنها ودخلها الغرفه
ريم : انت كتمت بؤي لييييييييه
مراد : مش هخليكي تبوظي كل الي عملته
ريم : ايه الي عملته .. انا ميهمنيش انا عايزه اكلم زياد
مراد : تاريخك القديم .. وفقرك ده تنسييه
مسك مراد ايد ريم بقسوه وزئها ع السرير
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآه
مراد : انتي دلوقتي اسمك ريميان .. وكنتي عايشه ف شرق اسيا ..
ومن عيله كبيره جدااا
افهمي الكلام ده ..
ريم : بس انا كنت عايزه اشكره ..
مراد : .. اه صحييح .. رده فعلك ل بووسه زياد ع اديكي مختلفه جداا
عن كل الي سلم عليكي
حته نظرتك لييه ...
ارتبكت رييم وبان ع وشها التوتر
ريم : اييييييييه لااا لااااااااااا محصلش اصل اناا
مراد : مش مهم .. خليكي هنا لحد ما الضيووف تمشي
خرج مراد وقفل البااب وره بالتربااس
ريم : آآآآآآآآآآآآآه افتح الباااااب انا عايزه اخرج
قال مراد ل نفسه .. تصرفاتها كانت باينه اووي
هه .. ماتفرقش كتير .. المهم اني اخد الي عايزه
اما هيه حره ف مشاعرها
نزل مراد واعتذر ل عمه وزياد
مراد : اسف ع التاخير ...
زياد : هيه مدام ريم كويسه ..
مراد : اها كويسه .. هيه بس بترتاح شويه
كانت ريم وقتها ماسكه اديها وحطاها ع قلبها
ريم ك باسني ع ايدي .. آآآآه مش مصدقه
عســــــــــــــــــــــــــول اوووووووووووووووي ??
وبعد شوويه
زياد : احنا هنمشي بقي .. ابقي سلملي ع مدام ريم ..
مراد : اول ما تصحا هقوول لها
وقبل ما يكمل مراد كلامه
اتفاجئ بان ريم واقفه ورااه
كاانت بتنهج .. من كتر الجري
ريم : سيد زيااااااااااااااااااد ..
اتفاجيء زيااد
زياد : نعم يا مدام ريم
ريم : هتمشي بدري لييه
زياد : معلش انا ورايا شغل مهم جداا
ومش هقدر اتاخر ..
ريم : انا فرحاانه اووي ان حضرتك جيت انهرده
بص زياد ل ريم .. حس برقتها ف كلامهاا .. وتمسكها بوجووده
زياد : ودي حاجه تسعدني بردوو ^^
اكيد هتشرفيني ف الحفله الي انا عاملها ف بيتي
ريم : حفله ...!!
مراد : اكيد طبعا ..
زياد : استاذن انا ..
وبعد ما زياد مشي
ريم : هيه ايه الفحله الي بيقوول عليها ديي
انس : حفله مش فحله ...
مراد : اها ولو اكلتي زي ما اكلتي معايا ف الحفله
هيضحك عليكي زيااد جداا وهتبقي مسخره الحفله ..
انس : اصل عائله زيااد متشدده جدا ف موضووع السلووك وادااب الطعاام
ريم : ايييييييييييه >>>>$$$$
انا عايزه اتدرب تااني يا انس .. تااني ع كل حااجه
ع ادااب الطعام .. وع القراه والكتااابه
ع كل حااجه .. :$$$$
مراد : هه اتوقعت ...
تاني يووم ****
بدات تدرب رييم كل يووم .. ع كل حاااجه
حتي القراه والكتااابه
كان الي شاغل بالها انها تلفت نظر زيااد
وتظهر بصووره حلوه قداامه
ريم : ر رر ييي مم
كده انا كتبت اسمي صح ..
انس : ممتااازه يا انسه
ريم : هيـــــــــــــــــــــــــه
طيب ممكن تعلمني ازاي اكتب اسم زيااد ..
انس : اها طبعا
اكتبي الحرووف دي ...
ز ..يـــــ ا د
ريم : زي كده ...
انس : بالظبط
مسكت ريم الورقه وحضنتها وهيه مبسووطه
بص انس ل ريم وقال
انس : انا ملاحظ يا انسه ريم انك معجبه ب سيد زيااد ... جداااا
ريم : ايــــــــــــــــــــــه .. لاا لااالا
ارتبكت رييم وهيه بترد ع انس
ريم : ايه الي خلااك تقوول كده
انس : عشان البنت بتبقي جميييله جدااا اول ما تقع ف الحب ..
بيباان عليها بسرعه ..
اتحرجت رييم ووشها بدا يحمر
انس : بس خلي بالك يا انسه ..
خلي باالك ع مشااعر السيد الشااب ..
سكتت رييم وقالت ل نفسها
لازم طبعا اراعي مشاعر مراد .. حتي لو مابيحبنيش ..
بس انا مراته ف الاول واالاخر ..
وبعد شوويه ....
وصل مراد للبيت ..
مراد : حضر لي الحمام يا انس
انس : متخضر يا سيدي
بص مراد .. لقي ريم جيه من بعيد .. بفستااان جذاااب
وتسريحه شعر رقييه جدااا
ولبسه كعب عاااااالي ..
وماشيه فيه زي الاميره بالظبط
انس: احنا عملنا مجهوود كبيير جداااااا
وقبل ما يكمل انس كلاامه ..
وقعت رييم ع الارض ..
انس : !!! طيب كنتي خليني افرح 5 دقاايق ع الاقل
مراد : مافيش فايده منهاا .. بردو غبيه
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآه مين دي الغبيه يااااااااااااا ....
كتم انس بوء رييم بسرعه
ريم : آآآآآآآآه سسبني عليه عشان اوريه ..
انت انااااااااااااااااني ومغرووور
مراد : ههههه مابخدش بكلام الاغبيه
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآ@@@@@@@@@@@@@@@@
اتجااهل مراد كلام ريم وطلع غرفته
.....
وبعد يومين ..
مراد : هيه لسه مجهزتش ...
انس : فااضل تسريحه الشعر بس ونكوون خلصنا يا سيدي
مراد : لا سبيولها شعرها .. بيبقي شكلها احلي
قامت ريم من ع الكرسي .. وشكلها كاان روعه ...
انس : ايه رئيك يا سيدي .. تشبه بنات العائلات الكبيره والعريقه
مراد : اهاا فعلا ...
بصت ريم ل مرااد وهيه مبتسمه
كانت اول مره يعتررف بحاجه حلوه هيه عملتها
نزلت ريم مع مراد وركبت العربيه
كانت متوتره جدااااااااااااا
حسه انها لسه مجهزتش ...
مراد : حاولي تتصرفي برقي مش اكتر ..
ريم : ح ححاااضر ..$$$$
وبعد شوويه .. كانت وصلت ريم لبيت زياد
نزلت ريم من العربيه مع مراد
خرج زياد لاستقبالهم
كان بيته جميييل جدااا .. زييووو بالظبط
دخلت ريم البيت وسلمت ع اهل زيااد ..
********
كان وقتها جيمي رجع للبيت
جيمي : انا جيييت
الاطفاال .. هييييييييييييييييه جيمي رجع جيمي رجع
تومي : هيه فييين رييم يا جيمي ...
سمير : مش انت وعدتنا انك ترجعهاا ليناا تااني
جيمي : مالقتهاااش ..$$
منير : انا عااايز ريييييييم انا عاااايز رييم
جودي : جيميي عشان خطري رجعلي رييم
جيمي : صدقووني بدور عليهاا .. بس لسه
بس انا جبت لكم مفجأه
عشان ماتعدووش لوحدكوو
سمير : هه هديه ... انت مابيجييش وراك غير المصاايب .!!
جيمي : اقدم لكم سوسو ..
منير : سوسو !! دي عصفووره ولا اييه
دخلت بنت مع جيمي ..
كان باين عليها الرقه الشديده ..
بس جودي خاافت منها هيه وتومي .. واستخبو ورا سمير ..
جيمي : انا جبت لكم واحده هترعاكم عقبال ما ارجع ريم ..
اسمعو كلامهااا ومتعصووش لها امر
منير : بس يا جيمي ..!! اصل احنا
جيمي : انا همشي انا بقي ..
خلي بالك يا سووسو .. منهم اوووي
سوسو .. عنيه ^^?
وبعد ما مشي جيمي
سوسو : انا مش عايزه صووت
سمير : انتي ميين ..!! وتعرفي اخويا جيمي منين
سوسو : بطل كلاام ...
انت ياا واد .. روح اشتري ليع علبه سجااير
منير : س سسجاااير ..!!!!!
سووسو :زي ما سمعت ... يلاااااااااااا بسرعه
وانتي يا بت يالي هنااك وطي صووتك وبطلي عيااط
والاوضه مكركبه كده لييه .. يالااا ابداو شغل وروقووهاا
************
كان وقتها جيمي خرج تااني يدور ع ريم
راح جيمي ل سوق المدينه ..
وسال عليها .. سال عليها كل النااااس
وبعد شوويه ... عددت بنتين ..
جيمي : لو سمحتوو ماشفتووش بنت عامله شعرها ضفرتين
وسنهاا مش كبير اووي
كانت لابسه فستاان ازرق قديم ..
رددت البنت : انت اصدك ع البنت الي باعت نفسها بالالفين جنيه ..
جيمي : ايـــــــــــــــه ..!! باعت نفسها
ردت البنت التانيه وقالت : اها باعت نفسها لشاب غني ووسيم جداا
جيمي : بقي كده يا ريــــــــــــــــــــــم ..!! انا هوريييكييييي@@@
ممكن توصفوولي شكل الشااب الي خدها ...
*****************
كانت وقتها ريم بتتغدا مع عائله زياد ..
وبعد الغداا .. اعدو بدؤو يتكلمو ..
شاكر : بس برافو عليك يا مراد .. عرفت تختاار بنت مناسبه ليك جدااا
وعرفت تكسب ثقه الجد ..
ومسيرك هتبقي صااحب الشركاات والاملاك كلها ....
بص سيد شاكر ل زيااد بصه وهوا متضايق ..
لف زياد وشه واستاذن ..
ريم : استااذ زيااد .. انت متضايق من حااجه
مشي زيااد وهوا متعصب ..
وبعد لحظاات .. استاذنت ريم ع اسااس تروح الحماام ..
بس وقتها طلعت ورا زياد ..
كان زياد واقف ف البلكوونه .. مخنووق ومتضاايق
سمع صووت خطواات جيه من بعيد
ريم : سيد زيااد .. انت متضاايق من ايه
زياد : انا مخنووق شويه .. انزلي وكملي الحفله مع اهلي ..
ريم : انا مش هنزل غير لما اعرف .. في اييه
زياد : ابدا .. اهلي مش عجبهم حاالي .. بيتمنوو انهم يكون عندهم ولد تاني غيري
بيستحقرووني
ريم : ليه بتقوول كده ..
زياد : كان نفسهم ف ابن زي مرااد ..
بس انا بالنسبه لهم عقبه .. عااله .. حاجه هما مش حبين وجودها
ريم : ماتقولش كده واضح انهم بيحبووك اووي
وع فكره لو مكنوش بيحبووك مكنووش نبهووك ع حاجه زي دي
هما بس عايزينك تبقي افضل ...
ارجووك ابتسم .. دي حاجه مش مستهله
حس زياد احسااس غريب
رقه رييم واسلووبها الجميل ف الكلاام ..
اهتممها المتزاايد بييه .. حس احساااس غرييب اتجاهها
وخصووصا لما ابتسمت ابتسامتها الرقيه ..
حس ان قلبه دق ولاول مره ....
زياد : يابخته مرااد بجد ..
عرف ياخد كل حااجه هوا عايزهاا ..
نجح ف كل حاجه ف حيااته ...
حته ف اختيااره لزووجه . اختاار اجمل وارق بنت شافتها عنيه
اتصدمت ريم من كلام زيااد ..
اتحرجت ووشها احمر .. مش مصدقه الي بيقوولهولهاا ...??
رجعت ريم لورا وهيه محرووجه
ريم : ااااه ش ششكـــرا يا سيد زيااد
قرب زياد ع ريم وقال لها .. ماتبعدييش ..
رجعت ريم لورا وهيه محرووجه .. ومش فاهمه قصد زيااد
وبمجرد انه قرب منها ..
رجعت ورا اكتر
وفجئه .....
ريم : آآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآآه
كانت ريم هتقع من سور البلكووونه
مسك زيااد ريم من وسطها قبل ما تقع ...
زياد : قلت لك ماتبعدييش ..
كان وقتها انس واقف ف جنينه القصر ..
لمح ريم وزياد حضنها ..
زياد : انتي كويسه ..
بعددت ريم عن زياد وهيه محروووووووووجه ووشها احمر ..
ريم : انناا اانا كووويسه ..$$
وقتها راح انس عند مراد .. وطلب انه يكلمه
مراد : طيب عن اذنكم ...
ياترا انس قاال ايه ل مرااد ..
ياترا حكي له عن الي شاافه
وايه هتكوون رده فعل مراد
وياترا زيااد الاحسااس الي حسه اتجااه ريم ده اعجااب ولا حب ...
وريم هتعمل اييه ...
وياترا جيمي هيعرف مين الي اشتري اخته .. وهيعمل فييه اييه ..
كل ده هنعرفه ف الحلقه القادمه ^^

ليست هناك تعليقات

يتم التشغيل بواسطة Blogger.